Harjutusvara osad
Harjutusvara koosneb 135 tunnist ja materjal on omakorda jagatud kolme ossa. Koostamisel on arvestatud, et tund-tunnilt edasi liikudes jätkub harjutusvara materjali üheks õppeaastaks. NB! Harjutusvara osade numbrid ei vasta klassile, kus laps õpib, ega ole seotud lapse vanusega.
Soovitame planeerida harjutusvarale 45 minutit päevas, viis päeva nädalas ühe õppeaasta vältel. Vajaduse korral on võimalik harjutusvara läbida ka aeglasemas tempos. Ühe tunni materjali läbimiseks võib kuluda rohkem kui üks akadeemiline tund. Harjutusvaraga töötamise kiirust mõjutavad paljud asjaolud, näiteks kas tund viiakse läbi üks ühele või grupis, samuti mängivad rolli õpilas(t)e vanus, tähelepanu ulatus, varasem õpikogemus jpm.
Harjutusvara ülesehitus võimaldab paindlikku kasutamist. Harjutamist on võimalik alustada lähtuvalt lapse lugemisoskuse tasemest ja vajadustest ning materjali saab läbida ka ülesannete tüüpide kaupa. Seda toetab harjutusvara digitaalne esitus ja hõlbustab numbriga värvikood iga ülesande juures.
Ülesannete valimisel on oluline mõelda läbi:
1. Milline raskusaste on õpilase jaoks kõige sobivam?
2. Mis liiki harjutustest oleks õpilasele kõige rohkem kasu?
Raskusastme valikul on soovitatav lähtuda tasemest, mis võimaldab lapsel õppida talle jõukohaselt.
Enne harjutusvaraga töö alustamist soovitame kindlasti teha lapsega lähtetaseme kaardistamise testi ja iga osa läbimise järel vahetesti. Testidel on oluline roll nii harjutuste valimisel kui ka edasijõudmise jälgimisel. Kui õpilane ei valda läbitud materjali pärast esimest vahetesti, võib olla vajalik aeglustada tempot, täpsustada juhendamist, mõnda tundi korrata või teha muid muudatusi.
NB! Harjutusvara harjutused peavad olema lapse jaoks välja prinditud.