Kliki, et kuulata märgitud teksti
Jäta menüü vahele

Harjutusvara autorite tutvustus

Lugemisoskuse arendamise õppevara komplekt on valminud Eesti Lugemisühingu eestvedamisel koostöös
Tallinna Ülikooliga.

  • Harjutusvara autorid: Kadi Lukanenok, Kristel Lempu, kaasautor: Kai Mäses
  • Düsleksia infomaterjali koostajad: Kaire Kroos, Kadi Lukanenok, retsensendid: Piret Soodla, Aaro Nursi
  • Vahetestide koostaja: Kaire Kroos, retsensent: Piret Soodla, keeleline analüüüs: Helin Puksand, esmane kasutamine: Kai Mäses
  • Fonoloogiliste oskuste testi koostaja: Kadi Lukanenok, esmane kasutamine: Laura Põld
  • Keeleline toimetamine: Brita Kaasik
  • Kujundus ja küljendus: Maite Kotta
  • Kodulehe illustratsioonid: Kaisa Uik, kodulehe fotod: Kaupo Peetso
  • Täname koostöö eest fonoloogiliste oskuste testi koostamisel ja esmasel kasutamisel: Pelguranna Lasteaed, Saue Lasteaed Midrimaa, Suuremõisa Lasteaed, Virmalise Lasteaed, Käina Lasteaed lapsed, lapsevanemad, õpetajad ja tugispetsialistid.
  • Täname tagasiside ja toetuse eest: Karmo Kroos, Tiina Kütt, Ene Varik-Maasik, Riin Naestema, Kaire Põder, Saima Salomon, Tiina Talusaar
  • Tegu on avatud ligipääsuga õppevaraga, mille loomist rahastas Haridus- ja Teadusministeerium ning sisuliselt koordineeris Haridus-ja Noorteamet.

Harjutusvara autorite tutvustus

Minu huvi keskmes on kõnepuuded, lugemisraskus ja varajane sekkumine, praktilise töö kogemus on saadud tööst logopeedina erinevas vanuses lastega.

Kadi Lukanenok

Kadi Lukanenok on Eesti Lugemisühingu juhatuse liige, düsleksia osakonna juht. Kadi on Tallinna Ülikooli eripedagoogika lektor, praktilise töö kogemus on saadud tööst logopeedina erinevas vanuses lastega. Kadi professionaalse huvi keskmes on kõnepuuded, lugemisraskus ja varajane sekkumine, ta on mitmete düsleksia ja lugemisraskusega seotud publikatsioonide autor, tema panustamisel koostatud Lugemismängude kogumikud on paljudele lastele olnud lugema õppimisel toeks.

Minu kahel pojal on düsleksia ja isiklik kogemus on andnud tõuke tuua parimad praktikad Eesti haridussüsteemi.

Kaire Kroos

Kaire Kroos on Eesti Lugemisühingu mitmete düsleksiaga seotud projektide algataja, tema initsiatiivil tegutseb ühingu juures ka düsleksiaga laste vanemate grupp. Tal on pikaajaline haridussektori töö kogemus, 2009. – 2013. a. oli Kaire Noored Kooli sihtasutuse tegevjuht. Viimased kümme aastat on Kaire elanud perega Ameerika Ühendriikides. Kaire kahel pojal on düsleksia ja just isiklik kogemus erinevates koolisüsteemides on andnud tõuke tuua parimad praktikad Eesti haridussüsteemi.

Selleks, et ka aeglasel lugejal jõukohast materjali oleks ja ta põnevast raamatumaailmast kõrvale ei jääks, tuli hakata ise lugusid ja raamatuid kirjutama.

Kristel Lempu

Kristel Lempu on hariduselt logopeed ja eripedagoog. Ta on logopeedina ametis juba üle 17 aasta ja teeb oma tööd naudinguga. “Minu eriline huvi on lugema õppimine ja õpetamine. Olen ise olnud kehv lugeja, aga väga suur raamatusõber. Ka minu kaks last kolmest nägid keskmiselt rohkem vaeva, et soravat lugemist selgeks saada. Selleks, et ka aeglasel lugejal jõukohast materjali oleks ja ta põnevast raamatumaailmast kõrvale ei jääks, tuli hakata ise lugusid ja raamatuid kirjutama. Lihtsaid, aga põnevaid lugusid.” Kristel on koostanud mitmeid lugema õppimise raamatuid ja õpetanud lugema suurel hulgal lapsi. Lisaks kirjutab ta põhitöö kõrvalt ka näidendeid, koostab harjutusvarasid ja logopeedilisi materjale, mida jõudumööda välja annab. Nende kohta saab lugeda Kristeli värskelt avatud kodulehelt herilastepesa.ee.

Näen, kui oluline on õpilasele pakkuda jõukohast materjali, mille toel saaks laps tunda ühel hetkel lugemisest rõõmu.

Kai Mäses

Kai Mäses töötab Viimsi Koolis 1. kooliastme tugiteenuste juhina ja logopeedina. Omab pikaaegset kogemust lugemis- ja kirjutamisraskustega õpilaste toetamisel/arendamisel ning lapsevanemate ja õpetajate nõustamisel. Kai on kaasautoriks mitmele tööraamatule, mille eesmärgiks on lapse lugemise ja kirjutamise alusoskuste arendamine ning lisaks ka koguperemängule, mis motiveerib lugema läbi mängulise tegevuse. Oma töös näeb ta, kui oluline on õpilasele pakkuda jõukohast materjali, mille toel saaks laps tunda ühel hetkel lugemisest rõõmu. Samuti on tähtis, et niisugune toetav lugemisvara oleks kättesaadav lapsevanemale ja õpetajale.

Kliki, et kuulata märgitud teksti